Topsport

Ben jij topsporter?

Op het Picasso weten we dat iedere leerling uniek is. Jij dus ook.

Als sporttalent helpen we jou om je topsport- en schoolcarrière te combineren. Je krijgt de ruimte om op sportief gebied te ontwikkelen en op onderwijskundig gebied een eindniveau te halen dat past bij jouw mogelijkheden. Je wordt hierin bijgestaan door een persoonlijke coach.

De route die je als topsporter volgt naar het diploma, wijkt af van die van de reguliere leerling. Onderwijstijd is niet leidend, maar juist de inhoud van het onderwijs. In overleg stellen we een maatwerktraject op met daarbij een rooster, toetsmomenten, studieprogramma en afgesproken verlofmomenten in verband met sportverlichtingen. Als het maatwerktraject vaststaat, geldt dat als het reguliere programma waar je je als leerling aan moet houden.

Het Picasso heeft een topsportcoördinator, mevrouw Van Eijk, Zij is het eerste aanspreekpunt voor de leerling, ouders/verzorgers, en de docenten die les geven aan de leerling. Zij denkt (pro-)actief mee en zoekt naar oplossingen voor de uitdagingen die topsport en school met zich meebrengen. De topsportcoördinator bewaakt onder andere het begeleidingsproces, de te volgen procedures en is de verbindende schakel tussen het onderwijs en de sport.

Voor meer informatie kun je opnemen met de topsportcoördinator, mevrouw Van Eijk ([email protected])