Picasso Lyceum haalt het bedrijfsleven naar binnen!

Om de verbinding met de maatschappij te bevorderen heeft de economie sectie van het Picasso Lyceum in Zoetermeer de laatste tijd veel expertise binnengehaald vanuit het bedrijfsleven in de vorm van gastlessen.

Afgelopen week kwamen de leiding van Riedel (DubbelFrisss, CoolBest, Appelsientje), de directeur van Warner Bros Nederland Benelux(Batman) en de directeur van reclamebureau Motivaction de leerlingen van 3 HAVO/VWO vertellen hoe zij hun producten aan de man brengen.  Dit sloot goed aan bij de lessen die deze leerlingen krijgen over Marketing en de kunst van het verkopen.

In de vorm van een lessencarrousel kwamen veel aspecten van deze verschillende bedrijven aan bod. Goed voor de leerlingen te zien en te horen dat wat zij op school leren ook daadwerkelijk in de praktijk word toegepast. Voor de “gastdocenten” om mooie ervaring om de interesse en motivatie bij de jeugd van vandaag te zien. De leerlingen sluiten dit project af met het zelf maken van een commercial van een zelfbedacht product. De winnaars mogen naar de film “The Batman”!