TOPklassen

HomeLeerlingenTOPklassen

TOPklassen

In de onderbouw (leerjaar 1-3), kunnen leerlingen op woensdagmiddag van 15.30-17.00 uur kiezen voor een TOPklas op het gebied cultuur, sport, ICT of science. Een leerling die kiest voor een TOPklas is die middag samen met andere gemotiveerde leerlingen bezig met een onderwerp dat de leerling interesseert.

Elke TOPklas wordt begeleid door één of twee docenten, ondersteund door boven- bouwleerlingen en/of docenten in opleiding. Daarnaast nodigen we experts en andere interessante gasten uit voor clinics en work- shops en gaan we regelmatig excursies maken.

TOPklas Cultuur leerjaar 1

In de TOPklas Cultuur leer je veel over kunst en cultuur. Je gaat zelf aan de slag met bijvoorbeeld podiumkunsten zoals theater, dans en zang, of atelierkunsten zoals mozaïek, fotografie, maskers maken, en schildertechnieken. Iedere periode mag je kiezen uit 2 verschillende activiteiten (meestal is dat een keuze tussen podium en atelier).

Ook kijken we hoe andere kunstenaars werken in een theatervoorstelling, concert of expositie.

De TOPklas Cultuur is voor iedereen die zich creatief wil uiten en origineel en nieuwsgierig durft te zijn!

Heb jij interesse in verschillende vormen van kunst en cultuur? Geef je dan op voor de TOPklas Cultuur want daar worden jouw creatieve uitspattingen gestimuleerd!

TOPklas Cultuur leerjaar 2 (en 3) – Atelier
In de TOPklas cultuur ga je aan de slag met allerlei ateliertechnieken. Ontdek de kunstenaar in jezelf!

Samen met de andere leerlingen bepalen we wat we dit jaar bij de TOPklas willen leren. Er is ruimte voor de ontwikkeling van jouw talenten. Je kunt denken aan grafische technieken, mode-ontwerp, olieverfschilderijen, beeldhouwen en keramiek. Er is van alles mogelijk; denk maar vast na over wat jij graag zou willen leren!

Ook gaan we op bezoek bij kunstenaars in hun atelier, om te zien hoe zij te werk gaan. Waar mogelijk creëren we natuurlijk zelf ook wat moois!

Wil je meer weten? Wandel dan even langs bij het domein Kunst!
Jaar 1: mevr. Bierman (s[email protected]

Jaar 2/3: dhr. Tullemans ([email protected])

GameMaker Studio 2: update released with news | Linux AddictsWerk jij graag met computers? Wil je meer weten van ICT? Dan is de TOPklas ICT echt iets voor jou.

Voor jongens en meisjes!

Want in deze klas leer je veel over leuke Micro Bit - Wikipediatechnologieën en software. En let maar op: je zult ontdekken dat er dingen zijn die zelfs jij niet wist.

En vergeet de excursies niet. Iedereen heeft zijn eigen interesses en talenten en daar houden we zeker rekening mee.

FIRST Lego League

De TOPklas sport is de actiefste les van het Picasso Lyceum. Een les waarbij je met elkaar veel verschillende sporten beoefend. Sporten die je in de gewone gymles vaak niet doet.

Denk bijvoorbeeld aan wandklimmen bij Ayersrock, skiën bij Snowworld, judo bij budoschool Kai Sei en waterskiën als afsluitende activiteit. Daarnaast krijg je een gaaf shirt waarmee we als school laten zien dat wij de TOPklas zijn.

De TOPklas is qua bewegen een mooie voorbereiding op de examenvakken LO2 en BSM. Mocht je interesse hebben in de TOPklas sport of meer informatie willen stuur dan een mail naar de heer Lafranceschina: [email protected]