DANCE-ID, moderne dans voor leerjaar 1

Ook dit jaar kwam het dansgezelschap Sally vanuit Maastricht weer naar het Picasso Lyceum. Op hun site staat het volgende:
“Dance ID staat voor ‘Dance idea’: als je geen idee hebt van wat je nou van dans moet vinden. Maar…; Dance ID staat ook voor het vinden van je eigen ‘dans identiteit’.

Dat laatste klopt zeker, want de leerlingen zaten in kleine groepen in een vierkant om de dansers heen. De dansers danste een korte voorstelling. Vooraf kregen de leerlingen per groep een kijk- of luisteropdracht waarin ze moesten letten op de vier aspecten van dans: een dansbeweging onthouden en nadoen, de choreografie en het verhaal volgen, de ruimte waar de dansers dansten en wat dat betekende en als vierde het geluid van de muziek of van de dansers zelf. Deze vragen werden dan na de voorstelling besproken.
Ook gingen de leerlingen zelf aan de slag met de dans. Eerst een stukje dans aanleren en daarna zelf een korte choreografie maken. Wat een creativiteit!! Tot slot presenteerden ze de bewegingsdans en de geluidsdans tegelijk aan elkaar. Een verrassende en vrolijke afsluiting van een geslaagde workshop. We wensen jullie een fijne vakantie.